Dlaczego nie należy bać się kariery w branży SEOOptymalizacja SEO pod kątem wyszukiwarek internetowych to szybko rozwijająca się dziedzina kariery, która jest również bardzo źle rozumiana. Jako nowy zawód, branża SEO nie pozbyła się jeszcze reputacji "czarnego kapelusza" zarezerwowanego dla hakerów i trolli. W rzeczywistości można powiedzieć, że większość ludzi nadal postrzega SEO jako mroczny zakątek marketingu internetowego, a nie tworzenie zaplecza seo. Czy to wszystko oznacza, że powinieneś unikać kariery w SEO? Wcale nie! Sądzimy, że znajdziesz wiele powodów, dla których pozycjonowanie stron jest właśnie dla Ciebie!

Kariera w branży SEO to ciągły rozwój

Wspaniałą wiadomością o karierze w SEO jest to, że ta dziedzina ciągle się rozwija i zmienia. SEO jako zawód ma dopiero około 20 lat. Oznacza to, że wiele osób zajmujących się obecnie SEO nie urodziło się nawet wtedy, gdy ta dziedzina miała swój początek. W związku z tym SEO jako zawód wciąż ewoluuje. Oznacza to, że nawet doświadczeni SEOwcy mają możliwość uczenia się nowych umiejętności i włączania nowych narzędzi i technik do swojej pracy. Jako specjalista SEO możesz spodziewać się ciągłej krzywej uczenia się. Trzeba być na bieżąco z tym, co dzieje się w branży, jak zmieniają się algorytmy i czy są nowe sposoby na tworzenie zaplecza seo. Społeczności takie jak Growth Hackers, Inbound i Smarter Smarter to świetne miejsca do nauki i bycia na bieżąco z najnowszymi informacjami w branży. Można również:

  • czytać blogi
  • słuchać podcastów
  • uczestniczyć w konferencjach

Aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i osiągnięciami warto interesować się tematem. Ponadto można zaplanować udział w kursie online. Są one często doskonałym sposobem na rozpoczęcie pracy z nowymi umiejętnościami.

Rozwijaj swoje umiejętności, pomagając jednocześnie w budowaniu marki

Kolejnym powodem, dla którego nie powinieneś obawiać się kariery w branży SEO, jest fakt, że pozwala ona na rozwijanie umiejętności przy jednoczesnej pomocy w budowaniu i rozwijaniu marek. Jako specjalista SEO będziesz pracować na pierwszej linii frontu marketingu internetowego. Będziesz zajmować się wieloma różnymi zadaniami, takimi jak tworzenie treści, architektura strony, techniczne SEO, link building i wiele innych. Przekonasz się, że każdy dzień przynosi nowe wyzwania. Każdego dnia będziesz otrzymywać nowe projekty i nowe cele. Jako specjalista SEO będziesz miał okazję pracować nad wieloma różnymi projektami. Będziesz mieć możliwość pracy nad kampaniami klientów, wewnętrznymi działaniami marketingowymi i nowymi produktami. Będziesz miał również okazję pracować nad infrastrukturą stron internetowych, aby pomóc markom w optymalizacji z technicznego punktu widzenia. SEO to świetna dziedzina dla osób rozwiązujących problemy. Otrzymasz wiele różnorodnych wyzwań i będziesz musiał znaleźć kreatywne rozwiązania dla każdego z nich.